Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
POISONBLACK vznikli původně jako vedlejší projekt Villa Laihialy (SENTENCED) a Juha-Pekky Leppäluota (CHARON). Leppäluota se ujal zpěvu a Laihiala dal hlasivkám oddech z pozice kytaristy. Nicméně už před druhým albem mikrofon osiřel a Laihiala se tak stal vůdčí osobností kapely. Po rozpadu SENTENCED se POISONBLACK stal i jeho výsadním působištěm a místem pro realizaci jeho hudebních vizí.
Již nějaký ten pátek (řekněme od „Of Rust And Bones“) neplatí, že POISONBLACK je přímým nástupcem SENTENCED. Od pochmurného a depresivního pojetí rockové hudby jeho původní kapely se postupem času začal stále více vzdalovat a dnes se již veze především na vlně středního proudu se snahou a (občas) schopností oslovit širší plénum rockových fanoušků.
Předchozí „Drive“ bylo uvolněné album s důrazem na melodie a chytlavé rytmy a skutečně slušný „drive“ mělo. Pro letošek Laihiala a jeho skvadra výrazně přitvrdili a do svých nástrojů se pořádně opřeli, kytary jsou syrové a rytmika hutná. Stejně tak se i Ville Laihiala pořádně opřel do svých hlasivek, které zřejmě ubrušuje nápojem vyobrazeným na přebalu alba.
Podařený rozjezd v podobě dynamické skladby „Home Is Where The Sty Is“ nasazuje laťku docela vysoko. Následná „Down The Ashes Rain“ má podařený refrén, připomínající staré dobré časy a ještě trojka „The Flavor Of The Month“ zaujme pěknou melodií, pak však kvalita začne klesat. Vysloveně nudné balady v půli alba ani nebyla potřeba. Naštěstí se hned po ní rozezní další z výrazných kousků, „Death By The Blues“, kterou Laihiala zpívá snad se žiletkou v krku. Druhá půle již ztrácí na výraznosti a hard rocková jízda začne zadrhávat. Osvěžení je až před koncem, v písni „Blackholehead“, kde si kapelník stěžuje na bolesti hlavy (těžký to úděl rockera), nicméně i přes nesnesitelnou migrénu složil silnou skladbu se chytlavým refrénem.
My brain hurt, my brain hurt, yeah! The pills I´ve swallowed Try numb the pain Feeling a whole lotta nothing
POISONBLACK se již nehlásí k odkazu SENTENCED a to je na druhou stranu škoda. Ústup z dobytých pozic a přesun kamsi do středního proudu vede k jisté bezpohlavnosti a obyčejnosti jejich hudby. V kontextu jejich tvorby je „Lyijy“ zajisté podařené album a posluchač se nenudí, osobně však dávám přednost prvním dvěma deskám. Svižné rytmy a charismatický zpěv tlačí album kupředu a pár chytlavých melodií se také najde. Jenže až na tři nebo čtyři skladby to také bez citelnějšího paměťového záznamu prošumí skrze ušní bubínky.
Takže pro letošek to POISONBLACK ještě ustáli, hlavně díky energii, která je z nového alba cítit. Přesto ze svého vlastního stínu Laihiala nevystoupil. „Lyijy“ je slušný materiál, avšak stejně jako předchozí tři alba se rychle oposlouchá. Možná za dva tři roky, až vyjde jeho následovník a bude třeba si předchozí počiny trochu osvěžit, dojde k jeho oprášení. A do té doby? „Frozen“, „The Cold White Light“, „Escapexstacy“, nebo „Lust Stained Despair“.
Za šest, ale s odřenýma ušima. Přitvrzení a trocha té syrovosti zachránila novinku před průměrem, kam se Laihialova parta blíží s každým albem o trochu víc. Škoda, přitom pár skladeb se opravdu povedlo.
1. Home Is Where the Sty Is
2. Down the Ashes Rain
3. The Flavor of the Month
4. The Absentee
5. Maybe Life Is Not for Everyone
6. Death by the Blues
7. The Halfway Bar
8. Them Walls
9. Blackholehead
10. Pull the Trigger
11. Elämän kevät
STEVEN WILSON - Presents Intrigue: Progressive Sounds In UK Alternative Music 1979-89
4 disky. 58 skladieb. 75-stranový booklet. Len CD a LP, žiaden streaming. Steven Wilson sa vybral zboriť mýtus, že 80’s boli umeleckou pustinou: Od THE CURE a JOY DIVISION po zabudnuté britské spolky, funguje to na ploche vyše 5 hodín. Povinné počúvanie!
Dobre to robí táto švédska superskupina. Melodický death metal vo veľmi prístupnej, niekto by zbytočne hanlivo povedal kolovrátkovej, forme. Na druhom albume v ešte zrelšej a lepšej podobe. Teším sa na ich tohtoročné koncerty!
Daniel Cavanagh asi chtěl stvořit Anathemovské album, ale utopil se v klišé. Příjemně to odsýpá a zvuk i provedení se dají těžko kritizovat, ale je to tak nepůvodní a otřepané, že to úplně kazí emoce, které by jinak určitě fungovaly. Sem se vracet nebudu.
Rumunský doom metal s hlasem tak hlubokým, že i basa je proti němu mandolína. O to výraznější je, když mu do duetu hraje flétna. Jde ovšem o kvalitní nahrávku, kapelník svého času bubnoval u SHAPE OF DESPAIR a lecčemu se tam přiučil.
Hezky uchopil Mark Tremonti nové album. Často jako by dominantně riffující kytara sváděla souboj s jeho přesvědčivým vokálem. Důrazné a současně melodické album, které je možno definovat jednoduchým konstatováním - moderní a přesto klasický heavy metal.
Tohle album ukazuje, že zřejmě nejen samotná skupina, ale i vlastní jednoduše melodický deathmetalový styl se zdá značně vyčerpaný, alespoň pokud se dělá takto klišovitě, jako to předvádí současní THE BLACK DAHLIA MURDER. Hodně vlažné je to.
Obávám se, že tohle je jediná filmová verze Homéra, kterou jsem potřeboval vidět. Není bez chyb, ale tahle pomalá, temná a rozbolavělá věc dokáže zasáhnout na komoru. I proto, že vysekaný Ralph Fiennes je dokonalý Odysseus. Komorní drama o vině a PTSD.